Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu księgowości firmy? Sprawdź, czym się kierować przy wyborze biura rachunkowego.
- Dużym ułatwieniem dla osób prowadzących działalność jest nawiązanie współpracy z biurem rachunkowym
- Warunki współpracy można ustalić indywidualnie
- Przede wszystkim liczy się jakość usług
Nie każdy przedsiębiorca musi znać się na księgowości i kwestiach związanych z obsługą kadrowo-płacową firmy, ale każdy musi rozliczać się z urzędem skarbowym, ZUS i dopełniać innych formalnych obowiązków. Patrząc z tej perspektywy, dużym ułatwieniem dla osób prowadzących działalność jest nawiązanie współpracy z biurem rachunkowym. Jak wybrać mądrze i jakimi kryteriami się kierować?
Polecamy: Zanim wybierzesz biuro rachunkowe
Warunki współpracy i możliwości kontaktu
W zależności od specyfiki działalności każdy przedsiębiorca może mieć nieco inne potrzeby i oczekiwania względem biura rachunkowego. Ważne, aby wybrać biuro rachunkowe otwarte na klientów, z którym warunki współpracy można ustalić indywidualnie. Warto również upewnić się o możliwe formy kontaktu i przekazywania dokumentów (np. czy można wysłać skany dokumentów mailowo).
Polecamy: Biuro księgowe a biuro rachunkowe – czym się różnią?
Zakres usług
Biura rachunkowe mogą oferować firmom różne pakiety związane z obsługą finansowo-płacową, np. inne dla start-upów, a inne dla spółek. Wybierając biuro rachunkowe, na pewno warto sprawdzić możliwe rozwiązania oraz jakie usługi są dostępne, a przed podpisaniem umowy – sprawdzić szczegółowy zakres współpracy.
Doświadczenie i kwalifikacje
Dla wielu osób chcących nawiązać współpracę z biurem rachunkowym ważnym czynnikiem jest koszt usług. Jednak cena to nie wszystko. Przede wszystkim liczy się jakość usług. Przed dokonaniem wyboru, dobrze jest więc sprawdzić, jakie doświadczenie i jakie kwalifikacji mają specjaliści zatrudnieni w biurze. Lepiej też podjąć współpracę z biurem, które posiada ubezpieczenie OC.
Opinie innych klientów
W wyborze odpowiedniego biura rachunkowego mogą pomóc opinie znajomych i innych klientów. To dobry sposób, by dowiedzieć się, np. jak rzeczywiście funkcjonuje dane biuro, jak przebiega współpraca i jaki jest poziom obsługi. Pozytywne rekomendacje i wielu zadowolonych klientów zwiększają wiarygodność biura.